Ponieważ biznes internetowy rozwija się na całym świecie, teraz może być idealny moment na przeniesienie firmy do sieci. Sektor eCommerce oferuje ekscytujące nowe możliwości bez względu na branżę i zapewnia doskonały sposób na rozwój i wyprzedzenie konkurencji. Zanim jednak podejmiesz ten krok, musisz wziąć pod uwagę kilka ważnych czynników. Co, jeśli chcesz przenieść istniejącą firmę do internetu? Oto wszystko, co musisz wziąć pod uwagę.
Zalety handlu elektronicznego – koszty stron serwisu www
Ponieważ sprzedaż eCommerce osiągnie 4,9 biliona dolarów w 2021 roku, warto rozważyć przeniesienie sklepu do internetu. Korzyści, które możesz zobaczyć, obejmują:
Wzrost liczby klientów
Jeśli prowadzisz działalność wyłącznie lokalną, przeniesienie się do sieci umożliwia poszerzenie bazy klientów, dzięki czemu klienci, którzy byli poza zasięgiem, są w Twoim zasięgu – niezależnie od tego, czy jest to rynek docelowy w innej lokalizacji, czy też ci, którzy nie mogą odwiedzić fizycznego sklepu .
Większy udział w rynku
Przeniesienie firmy do Internetu otwiera możliwość wejścia na nowe rynki, ponieważ możesz prowadzić sprzedaż na całym świecie. Może się nawet okazać, że istnieje większy popyt na Twoje produkty za granicą.
Zmniejszone koszty ogólne
Przejście do handlu elektronicznego może być świetnym pomysłem, jeśli chcesz obniżyć koszty swojej firmy. Sklep internetowy eliminuje potrzebę płacenia za fizyczny lokal i zmniejsza liczbę pracowników potrzebnych do obsługi.
2 rzeczy, które należy wziąć pod uwagę w sklepie opartym na woocommerce
Jednak, podobnie jak w przypadku każdej poważnej decyzji biznesowej, istnieje wiele czynników, które należy dokładnie rozważyć przed wykonaniem jakichkolwiek ruchów. Czynniki, o których należy pomyśleć, obejmują:
Twoja preferowana platforma
Przede wszystkim musisz poświęcić czas na myślenie o platformie, na której chcesz zbudować swój sklep internetowy. Istnieją dwie główne opcje: możesz użyć narzędzi zaprojektowanych specjalnie do tworzenia sklepów internetowych lub użyć innego CMS i dodać wtyczki, które przekształcą go w jeden.
Magento i Shopify pozostają dwiema największymi platformami do tworzenia sklepów internetowych i ważne jest, aby rozważyć zalety i wady każdej z nich. Z drugiej strony systemy zarządzania treścią, takie jak WordPress, można przekształcić w sklepy eCommerce za pomocą wtyczek takich jak WooCommerce czy EasyDigitalDownloads.
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na tę decyzję jest Twój poziom wiedzy o tworzeniu stron internetowych. Jeśli masz wcześniejsze doświadczenie lub czas i chęć do nauki, możesz samodzielnie zarządzać swoją witryną i ją utrzymywać. Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu stron internetowych, może być konieczne zatrudnienie profesjonalnego programisty internetowego. Wpłynie to oczywiście na koszt budowy i utrzymania Twojej witryny internetowej.
Koszt budowy i utrzymania sklepu internetowego
Chociaż możesz zauważyć spadek kosztów spowodowany zmniejszeniem potrzeb kadrowych i spadkiem opłat czynszowych, istnieją koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego, które należy wziąć pod uwagę. Od zakupu domeny po opłacenie hostingu – istnieje mnóstwo kosztów związanych z tworzeniem i prowadzeniem strony internetowej. Jednak istnieje nie tylko koszt związany z projektowaniem i budową sklepu eCommerce, ale gdy wszystko jest już gotowe do działania, trzeba też przemyśleć roczny bieżący koszt jego utrzymania.