Projektowanie stron internetowych wymaga wiedzy i doświadczenia a także zmysłu analizy. Różny bowiem jest profil firmy i różny odbiorca. A zatem w różny sposób powinniśmy do niego dotrzeć. A jeśli jesteśmy zainteresowani budową strony na rynek niemiecki powinniśmy się do tego dobrze przygotować.
Masz firmę i chcesz ją pokazać w Internecie i to nie tylko na polskim rynku? Zastanawiasz się jak to zrobić? Proste strony wizytówkowe można stworzyć samemu poprzez różnego rodzaju konfiguratory. Ale jeśli planujesz rozwój szerzej, poza polski rynek, to zdecydowanie musisz uwzględnić kilka istotnych kwestii.
Tworzenie stron internetowych. Niemcy mają swoją specyfikę
Wpisując w Google „tworzenie stron internetowych Niemcy” z całą pewnością pojawia się lista firm trudniących się realizacją tego typu zleceń. Wcale to nie dziwi, bo projektowanie stron www i budowa sklepów internetowych na zagraniczny rynek nie jest wcale taka prosta, dlatego agencja internetowa może w tym pomóc. Pomijając kwestie techniczne ważne jest uwzględnienie choćby prawa obowiązującego na danym terytorium. I tak firmy działające na ryku niemieckim muszą liczyć się z wieloma obowiązkami innymi niż te, które obowiązują w Polsce. Stąd też samo posiadanie strony www w Niemczech zobowiązuje nas do posiadania na stronie choćby Impressum, czy odpowiednich regulaminów uwzględniających niemieckie przepisy.
Budowa sklepów internetowych i stron www na rynek niemiecki wymaga zrozumiałych nazw
Poza prawnym aspektem ważny jest też funkcjonalny aspekt. Przede wszystkim by zaistnieć na rynku niemieckim należy pamiętać, żeby wykupić domenę z odpowiednią końcówką (w Niemczech będzie to .de). Jest to o tyle ważne, że wzbudza zaufanie niemieckiej klienteli. Równie istotna jest sama nazwa witryny. Warto pamiętać, żeby używać niemieckiego nazewnictwa (np. zamiast zabawki to Spielzeuge). Dla Niemca polskie nazwy brzmią obco, z niczym się nie kojarzą i przez to też są trudne do zapamiętania.