Warto wiedzieć, że obecnie prowadzenie sklepu internetowego w skuteczny sposób jest możliwe przede wszystkim dzięki nowoczesnym narzędziom, a także odpowiednim modelom sprzedaży internetowej. Bardzo często można się spotkać z określeniem dropshipping.
Co to jest dropshipping?
Dropshipping jest jednym z modeli logistycznych, który znajduje szerokie zastosowanie w sprzedaży internetowej. W najprostszym ujęciu polega on na przeniesieniu całego procesu dostawy towarów na dostawcę.
Jak działa dropshipping?
Należy zdawać sobie sprawę, że mechanizm funkcjonowania omawianego dropshippingu jest niezwykle prosty. Rola sprzedawcy jest bowiem ograniczona tylko i wyłącznie do gromadzenia zamówień, które następnie są przekazywane dostawcy, czyli producentowi albo hurtowni. Dostawca jest zatem odpowiedzialny za wysyłanie towarów, które zostały zakupione w sklepie internetowym bazującym na dropshippingu.
Koniecznie należy zaznaczyć, że bardzo istotną rolę w tym modelu będzie odgrywała reklama. trzeba zatem podejmować takie działania, które będą przyciągały klientów do danego sklepu internetowego. Obecnie można wykorzystać do tego celu kampanie AdWords, SEO, media społecznościowe, e-mail marketing czy bloga firmowego.
Dla kogo przeznaczony jest dropshipping?
Z omawianego rozwiązania powinny skorzystać nie tylko osoby, które stawiają dopiero swoje pierwsze kroki w biznesie i zastanawiają się w jaki sposób znaleźć oszczędności. Jest to również świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców specjalizujących się w sprzedaży wielkogabarytowych produktów, których wysyłka jest bardzo problematyczna. Ponadto dropshipping doskonale zda egzamin w przypadku osób, których celem jest powiększenie dotychczasowego asortymentu swojego sklepu internetowego.
Jak można zarobić na dropshippingu?
Należy mieć świadomość, że sklepy stosujące model dropshippingu zarabiają przede wszystkim na różnicy w cenach poszczególnych towarów. Firma, która nawiąże współprace z danym dostawcą otrzymuje bowiem od niego rabat, którego wysokość będzie uzależniona od kilku istotnych czynników. Sprzedawcy następnie wystawiają produkty po cenach własnych albo detalicznych. Należy zaznaczyć, że im wyższy rabat otrzyma od hurtownika sklep internetowy, tym więcej będzie zarabiał na sprzedaży towarów. Warto wiedzieć, że podczas trwania współpracy można negocjować warunki. Jedną z nielicznych wad dropshippingu jest brak pewności czy dany dostawca będzie wywiązywał się z obowiązku wysyłki w czasie, który został zadeklarowany na stronie danego sklepu internetowego.