Jak wykorzystać storytelling w sklepie internetowym?

0
136

Współcześnie klienci w dużej mierze uodpornili się już na tradycyjne formy reklamy. Nie tylko są one nieskuteczne, ale i mogą powodować irytację i zniechęcenie. Z tego powodu warto przede wszystkim zadbać o to, by opowiadać przekonujące historie, które trafią do Twoich odbiorców. Wyjaśniamy, czym jest storytelling i w jaki sposób wykorzystać go w promocji swojego sklepu internetowego.

Na czym polega storytelling w sklepie internetowym?

Najprościej mówiąc, storytelling to sztuka opowiadania historii. Pragnąc zainteresować odbiorców bardzo ważne jest, by potrafić dotrzeć do nich ze swoim przekazem: a to jest możliwe dzięki opowiedzeniu wzbudzającej emocje, wiarygodnej historii o marce. Taka historia zostanie zapamiętana i pozwoli Twoim produktom zdecydowanie wyróżniać się na nijakiej konkurencji. Co więcej, dobra opowieść może sprawić, że Twój sklep internetowy nie będzie postrzegany jako kolejna zautomatyzowana platforma sprzedaży – lecz jako miejsce tworzone z pasją i zaangażowaniem przez ekspertów.

Jak wykorzystać storytelling do promocji swojego sklepu internetowego?

Tworząc kampanię marketingową bazującą na storytellingu należy przede wszystkim dobrze przemyśleć, do jakiej grupy chcemy dotrzeć, jakie są jej potrzeby, preferencje i wartości. Zupełnie inaczej będziemy budować przekaz tworząc sklep dla deskorolkowców niż oferujący suplementy diety dla seniorów. Kolejnym krokiem powinno być przemyślenie, z jakich narzędzi będziemy korzystać w celu komunikacji z klientami. W zależności od budżetu kampania może być prowadzona przy pomocy fanpage’a na Facebooku, strony internetowej czy reklam telewizyjnych: w każdym przypadku umiejętność opowiadania historii może być kluczowa.

Na co uważać, planując kampanię marketingową?

Tworząc kampanię marketingową opartą o storytelling warto postawić na kreatywność. Pamiętajmy, że współcześnie uwaga odbiorców jest bardzo obniżona. W wielu przypadkach znacznie skuteczniejsze od powtarzania tych samych, oklepanych formułek może być pokazanie poczucia humoru i niebanalnego sposobu myślenia. Zawsze jednak najważniejsza powinna być autentyczność. Jedynie autentyczna opowieść jest w stanie naprawdę przemówić do odbiorcy, sprawić, że będzie chciał on utożsamić się z przedstawianą narracją, przenieść ją do swojego życia – i w związku z tym kupować i polecać znajomym konkretne produkty. Z tego powodu bardzo ważne jest, by zadbać o spójność przekazu. Jeżeli odbiorcy wyczują fałsz, to cała kampania może obrócić się przeciwko nam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here