System CRM to narzędzie optymalizujące działalność przedsiębiorstwa i usprawniające proces zarządzania relacjami z Klientami. To podstawowe, jednak – co istotne i warte podkreślenia – nie jedyne możliwości programu. Jak skorzystać ze wszystkich funkcjonalności oprogramowania CRM? Sprawdzamy.
Monitoring ścieżek klientów
Program CRM zapewnia dostęp do wszystkich Klientów, zarówno współpracujących z marką, jak i potencjalnych, którzy kiedykolwiek nawiązali kontakt z firmą. Każda próba kontaktu jest zapisywana w bazie i archiwizowana. Wszelkie niezbędne informacje znajdują się w zasięgu ręki. Ich analiza umożliwia segmentację grupy docelowej oraz ułatwia zaplanowanie strategii organizacji.
Pomiar efektywności pracowników
Kontrola i pomiar efektywności pracowników to podstawa zarządzania pracą zespołową. Program CRM zapewnia bieżącą kontrolę i mierzalność skuteczności wykonywanych przez nich obowiązków. Dodatkowo możliwość wygenerowania odpowiednich raportów z działań pracowników pozwala zoptymalizować ich pracę. Łatwo można bowiem wychwycić wszelkie nieprawidłowości i zaproponować gotowe rozwiązanie.
Optymalizacja pracy
Jak oprogramowanie CRM optymalizuje pracę zespołu? Poprzez poprawę wydajności. Każdy pracownik ma wgląd do najważniejszych danych i informacji związanych z obsługiwanymi Klientami. Dostęp do nich zajmuje dosłownie chwilę i jest możliwy z każdego urządzenia – zarówno wersji desktopowej, jak i mobilnej. Dzięki takiemu rozwiązaniu pracownicy zyskują dodatkowy czas, który bez korzystania z możliwości programu, poświęciliby na research Klientów.
Platforma zintegrowana z aplikacjami
Kolejną funkcjonalnością systemu CRM, o której nie sposób nie wspomnieć, jest możliwość integracji z aplikacjami używanymi w codziennej pracy przedsiębiorstwa. Systemy logistyczne, mailingowe, finansowe, księgowe, transakcyjne – każda firma korzysta z szeregu programów. Ich integracja z narzędziem CRM sprawi, że oprogramowanie będzie traktowane w kategorii bazy informacyjnej – każdy ruch z wykorzystaniem aplikacji będzie monitorowany a status poszczególnych zadań archiwizowany w systemie.
Raportowanie
Do czego jeszcze wykorzystać możliwości oprogramowania CRM? Dokumentacja odgrywa bardzo ważną rolę w działalności firmy. Analizy, raporty, zestawienia – archiwizacja formalności jest niezbędna. Program CRM zapewnia ich wygodną generację. Pracownicy różnego szczebla samodzielnie mogą pobrać interesujące ich niezbędne raporty. Co więcej, systemy CRM oferują także możliwość tworzenia rozbudowanych zestawień, na podstawie indywidualnych wskazań i wytycznych.