Należy zdawać sobie sprawę, że newsletter należy nie tylko do najbardziej popularnych, ale również niezwykle skuteczniejszych narzędzi marketingu oraz komunikacji ze stałymi i potencjalnymi klientami. Warto wiedzieć, że bardzo często newsletter wymaga poświęcenia czasu na zbudowanie odpowiedniej bazy. Konieczne jest również szczegółowe zadbanie o wszystkie procedury, które są związane nie tylko ze zbieraniem, ale również przetwarzaniem danych użytkowników. Dlaczego warto zatem zdecydować się na newsletter w sklepie internetowym?
Czym dokładnie jest newsletter?
Newsletter można określić, jako pewnego rodzaju biuletyn. Należy jednak wiedzieć, że osoby, które otrzymują komunikaty ze sklepu internetowego musiały wcześniej wyrazić na to zgodę poprzez dobrowolne wprowadzenie swoich danych. Użytkownicy przez zapisanie się do newslettera otrzymują regularnie wiadomości na podany e-mail. Ponadto w zdecydowanej większości przypadków w marketingowych newsletterach znajdują się najnowsze oferty danego sklepu internetowego czy promocje.
Należy podkreślić, że przeważnie użytkownicy i klienci danego sklepu internetowego zapisują się do newslettera przy dokonywanym zakupie. Użytkownicy, którzy są zainteresowani otrzymywaniem tego rodzaju komunikatów powinni w odpowiednim miejscu podać swoje dane, a także wyrazić zgodę na dostawanie wiadomości handlowych. Koniecznie należy też uszanować prawa konsumentów, którzy w przypadku, gdyby chcieli zrezygnować z dalszego otrzymywania newsletterów, powinni mieć taką możliwość.
Dlaczego warto wdrożyć newsletter w sklepie internetowym?
Bardzo często przedsiębiorcy zastanawiają się, czy warto zainwestować w newsletter, który przeważnie daje korzyści dopiero po pewnym czasie. Koniecznie należy zaznaczyć, że oczekiwanie natychmiastowych efektów może zakończyć się ostatecznie dużym rozczarowaniem. Warto mieć świadomość, że nawet w przypadku prowadzenia komunikacji z klientami w innych kanałach, newsletter nadal będzie jednym z najskuteczniejszych narzędzi, które można będzie z powodzeniem wykorzystać w dłuższej perspektywie.
Należy wiedzieć, że zwrot inwestycji w newsletter w zdecydowanej większości przypadków przekroczy poniesione koszty związane nie tylko z budowaniem bazy, ale również kreacją materiałów. Trzeba pamiętać, że efekty będą widoczne, gdy komunikaty będą współgrały z prowadzoną strategią marketingową. Rekomendowane jest opracowanie w bardzo usystematyzowany sposób informacji handlowych, w ten sposób zostanie zwiększona ich skuteczność.