Facebook dla firm – porady i wskazówki

0
271

Profil na Facebooku ma obecnie już co druga firma. Odsetek osób, zdających sobie sprawę, jak silnym narzędziem sprzedażowym jest Facebook, rośnie. Dzięki mediom społecznościom możemy budować długofalowe relacje z klientem, jak i renomę marki. Możliwości jest bardzo wiele, jednak faktyczny sposób ich wykorzystania zależy przede wszystkim od planu działania właścicieli firmy i ich wiedzy. Od czego należałoby zacząć wprowadzanie firmy na portal?

Cel i pomysł

Skuteczna realizacja postawionych sobie zadań nie będzie możliwa bez opracowania dobrej strategii. Stworzony Facebook dla firm może mieć różne cele, przykładowo:

– zwiększenie zainteresowania firmą,
– lepsza komunikacja z klientami,
– ułatwienie obsługi klientów,
– promowanie firmy,
– prezentacja nowych kolekcji, produktów, informacje o wyprzedażach.

Cel niekoniecznie musi być jeden. Dokładna analiza działań konkurencji i na jej podstawie stworzenie własnej kampanii na Facebooku, może pozwolić nawet na realizację wszystkich wymienionych.

O czym, ile i jak pisać?

Decydując się na aktywne prowadzenie firmowego konta na Facebooku musimy mieć świadomość, że w mediach społecznościowych trudno jest zachować anonimowość. Treści, które udostępnimy na naszym profilu, ukażą się także na tablicach naszych fanów! Należy je zatem dobrze przemyśleć i sprawić, by wpisywały się w pewną konwencję – w końcu oferta firmy skierowana jest do pewnej określonej grupy docelowej. Posty publikowane na firmowym profilu powinny być zatem dopasowane do płci, wieku i wykształcenia grupy, do której pragniemy dotrzeć.

Pamiętajmy, żeby nie zasypywać swoich fanów nadmiarem postów. Zwykle nie wnoszą one wielu nowych informacji, a mogą zostać uznane jako natrętne. Do prowadzenia fanpage trzeba podejść z kreatywnością. Lubimy czytać coś, co udziela odpowiedzi na nasze pytania, dostarcza wiedzy albo zaskakuje. Lepiej zatem skupić się na jakości postów, a nie ich ilości.

Komunikacja z klientami

Facebook dla firm to doskonałe narzędzie, by ułatwić komunikację z klientami. Dajemy im tu możliwość wyrażania swoich ocen, zadawania nurtujących pytań, a także udzielania niezmiernie ważnych wskazówek o tym, co firma robi dobrze, a co należałoby poprawić. Portal społecznościowy to doskonałe źródło wiedzy o klientach, ale także o tym, jak postrzegana w otoczeniu jest firma. Otwierając się na klientów, zyskujemy ich zaufanie i budujemy pozytywny wizerunek marki.
W dodatku, posiadając konto na Facebooku, można pokazać, że firma jest otwarta na nowe technologie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here