Facebook dla firm – porady i wskazówki

0
87
Facebook dla firm

Profil na Facebooku ma obecnie już co druga firma. Odsetek osób, zdających sobie sprawę, jak silnym narzędziem sprzedażowym jest Facebook, rośnie. Dzięki mediom społecznościom możemy budować długofalowe relacje z klientem, jak i renomę marki. Możliwości jest bardzo wiele, jednak faktyczny sposób ich wykorzystania zależy przede wszystkim od planu działania właścicieli firmy i ich wiedzy. Od czego należałoby zacząć wprowadzanie firmy na portal?

Cel i pomysł

Skuteczna realizacja postawionych sobie zadań nie będzie możliwa bez opracowania dobrej strategii. Stworzony Facebook dla firm może mieć różne cele, przykładowo:

– zwiększenie zainteresowania firmą,
– lepsza komunikacja z klientami,
– ułatwienie obsługi klientów,
– promowanie firmy,
– prezentacja nowych kolekcji, produktów, informacje o wyprzedażach.

Cel niekoniecznie musi być jeden. Dokładna analiza działań konkurencji i na jej podstawie stworzenie własnej kampanii na Facebooku, może pozwolić nawet na realizację wszystkich wymienionych.

O czym, ile i jak pisać?

Decydując się na aktywne prowadzenie firmowego konta na Facebooku musimy mieć świadomość, że w mediach społecznościowych trudno jest zachować anonimowość. Treści, które udostępnimy na naszym profilu, ukażą się także na tablicach naszych fanów! Należy je zatem dobrze przemyśleć i sprawić, by wpisywały się w pewną konwencję – w końcu oferta firmy skierowana jest do pewnej określonej grupy docelowej. Posty publikowane na firmowym profilu powinny być zatem dopasowane do płci, wieku i wykształcenia grupy, do której pragniemy dotrzeć.

Pamiętajmy, żeby nie zasypywać swoich fanów nadmiarem postów. Zwykle nie wnoszą one wielu nowych informacji, a mogą zostać uznane jako natrętne. Do prowadzenia fanpage trzeba podejść z kreatywnością. Lubimy czytać coś, co udziela odpowiedzi na nasze pytania, dostarcza wiedzy albo zaskakuje. Lepiej zatem skupić się na jakości postów, a nie ich ilości.

Komunikacja z klientami

Facebook dla firm to doskonałe narzędzie, by ułatwić komunikację z klientami. Dajemy im tu możliwość wyrażania swoich ocen, zadawania nurtujących pytań, a także udzielania niezmiernie ważnych wskazówek o tym, co firma robi dobrze, a co należałoby poprawić. Portal społecznościowy to doskonałe źródło wiedzy o klientach, ale także o tym, jak postrzegana w otoczeniu jest firma. Otwierając się na klientów, zyskujemy ich zaufanie i budujemy pozytywny wizerunek marki.
W dodatku, posiadając konto na Facebooku, można pokazać, że firma jest otwarta na nowe technologie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here