Zdecydowana większość właścicieli firm, a także menedżerów doskonale zdaje sobie sprawę, że świetnym rozwiązaniem jest prowadzenie profilu swojego biznesu na Facebooku. Bardzo często przez przedsiębiorców pomijany jest jednak Instagram. Jakie korzyści firma może zyskać dzięki temu portalowi społecznościowemu? Jak skutecznie wykorzystać Instagram w biznesie?
Dlaczego firma powinna wykorzystać Instagram w swoim biznesie?
Warto zdawać sobie sprawę, że liczba użytkowników Instagrama przekroczyła już 850 milionów. Portal pozwala zarabiać również markom. Jest to możliwe jednak tylko wtedy, gdy firmowy profil będzie prowadzony według przemyślanej strategii.
Efektywne korzystanie z hashtagów
Jak wiadomo użytkownicy Instagrama mają możliwość obserwować poszczególne hashtagi. Wykorzystywanie przez firmę hashtagów śledzonych przez jej grupę docelową pozwala na pozyskanie zupełnie nowych obserwatorów.
Unikanie zbanowanych hashtagów
Koniecznie trzeba mieć świadomość, że część wspomnianych wcześniej hashtagów ma ograniczone lub zablokowane zasięgi. Firma, która zatem będzie je wykorzystywała w swoich postach może zostać nawet ukarana tzw. “shadowbannem”. W ten sposób post marki nie będzie widoczny przez osoby, które ją obserwują. Rekomendowane jest unikanie takich hashtagów, jak wtf, like czy instabody.
Instagram Stories
Nie wszyscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że tylko w zeszłym roku z Instagram Stories korzystało ponad 150 milionów użytkowników. Firma może być w ten sposób w stałym kontakcie ze swoimi obserwatorami. Ponadto nowe funkcje Instagrama umożliwiają na tworzenie contentu, który będzie charakterystyczny dla danej marki.
Wizualna spójność
Firmy muszą sobie uświadomić, że prawdziwym kluczem do sukcesu na Instagramie jest spójny content. Rekomendowane jest zatem opracowanie strategii, w której będzie jasno określone jakie zdjęcia będą publikowane. Warto również urozmaicać je filtrem. Pozwoli to bowiem na uzyskanie spójnego stylu, dzięki któremu firma będzie zapamiętana.
Nie nastawanie się na sprzedaż
Przedsiębiorcy muszą pamiętać, aby traktować Instagram jako środek komunikacji, a także inspiracji dla potencjalnych klientów. W przypadku, gdy dana firma podejdzie do korzystania z tego portalu społecznościowego niewłaściwie, nie będzie w stanie osiągnąć pożądanych rezultatów. Rekomendowane jest organizowanie różnego rodzaju konkursów, a także przyznawanie rabatów. Firma najpierw musi dać coś od siebie użytkownikom, następnie może oczekiwać, że zdecydują się oni kupić produkt.