Należy mieć świadomość, że kampanie są płatnymi działaniami reklamowymi w wyszukiwarce Google. Najbardziej istotną cechą charakterystyczną jest fakt, że reklamodawcy nie płacą za wyświetlenia reklamy tylko za kliknięcia. Oczywiście ceny kliknięć są ustalane w modelu licytacyjnym. Będą zatem zależały od konkurencji w danym momencie. Należy również koniecznie zaznaczyć, że do kierowania reklam w obrębie wyszukiwarki Google wykorzystywane są słowa kluczowe, które są wcześniej zdefiniowane przez reklamodawcę. W ten sposób przekaz nie tylko zawsze będzie trafny, ale również odpowiednio dopasowany do oczekiwań odbiorców. Na czym polegają kampanie Adwords?
Czym dokładnie jest Adwords?
Adwords można w najprostszym ujęciu określić, jako ekosystem reklamowy, który został stworzony do reklamy w internecie przez firmę Google. Należy zaznaczyć, że ponad 90% użytkowników w internecie rozpoczyna szukania informacji na dany temat od wyszukiwarki Google. Oznacza to, że reklama w Google będzie najbardziej skuteczną formą promocji wybranego produktu czy usługi.
Kampania Search
Reklama będzie wyświetlała się w wynikach Google w momencie, gdy dany użytkownik będzie wyszukiwał hasła związanego z konkretną usługą czy produktem. Zadaniem kampanii jest zatem sprowadzenie ruchu na stronę internetową oferującą produkt wyszukiwany przez użytkownika.
Oczywiście podstawą omawianej kampanii jest przede wszystkim bardzo dobrze przygotowana struktura, która polega nie tylko na starannym doborze słów kluczowych, ale również napisaniu angażujących i adekwatnych do nich treści reklamowych.
Słowa kluczowe są z kolei hasłami wpisywanymi przez użytkowników, na które poszczególne reklamy będą się wyświetlały w wynikach wyszukiwania Google. Dodawane są one oczywiście do struktury w oparciu o ofertę, a także stronę internetową danej firmy. Słowa kluczowe muszą dotyczyć oferty danego przedsiębiorstwa.
Kampania PLA
Kampanie PLA są z kolei kampaniami nastawionymi na sprzedaż. Rozliczane są co prawda za kliknięcie, jednak ich zadaniem jest realizacja konwersji. Reklamy oczywiście będą wyświetlały się w wynikach wyszukiwania Google, będą również wywołane słowami kluczowymi wpisanymi przez użytkowników.
Należy koniecznie zaznaczyć, że są to reklamy produktowe, które zawierają nie tylko zdjęcia poszczególnych produktów, ale również jego cenę, nazwę czy nazwę sklepu. Koniecznie należy również zaznaczyć, że w przygotowaniu omawianej kampanii najbardziej istotny jest feed produktowy. Jest to bowiem baza danych o danym produkcie.