Marketing w sporcie jest bardzo rozbudowanym sformułowaniem. Pojęcie można rozumieć na wiele różnych sposobów. Opisuje on zarówno reklamę danych marek czy produktów, jak i rozpowszechnianie wszelakich informacji na temat sportu oraz próbę zachęcenia do uczestnictwa w nim.
Na dzień dzisiejszy istnieje wiele firm, które rywalizują z konkurencją o swoich klientów. Próbują zareklamować się na wiele różnych sposobów, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jednym z rozwiązań, z którego korzystają marki jest sponsorowanie zawodników lub drużyn sportowych. Zapewniają im wpływy finansowe, pomagają w organizacji treningów lub przekazują niezbędne rzeczy, takie jak stroje czy wyposażenie. Jakie korzyści mają z tego firmy? Mogą wykorzystać ten fakt do promocji własnej działalności. Najczęstszą praktyką jest umieszczanie nazwy lub logotypu sponsora na strojach drużyny, klubu lub zawodnika. Podczas wywiadów lub wydarzeń sportowych, często logo firmy jest umieszczane na banerach, tablicach, a nawet pokazywane w reklamach. Dodatkowo podczas reklamowania samej firmy, może ona wykorzystać ten fakt i wspomnieć, że jest sponsorem danej dziedziny sportu, jednocześnie przyciągając do siebie klientów.
Organizacja wydarzeń sportowych również może być skuteczną metodą marketingu. Często można spotkać się z rywalizacją sportową firm lub celebrytów, którzy próbują swoich sił w danej dziedzinie. Ludzie często z czystej ciekawości obejrzą wspomniane spotkanie, jednocześnie podświadomie zdobywając zaufanie do marek lub osób, które biorą udział w zorganizowanym wydarzeniu.