Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

System B2B w organizacji, czyli jak to ugryźć

10 października 2019


Biznes rządzi się swoimi prawami. Osoby obserwujące niektóre mechanizmy z zewnątrz mogą zupełnie nie zrozumieć co się dzieje. Przedsiębiorstwa muszą ze sobą współpracować, żeby zoptymalizować swoje działania. To powoduje, że coraz więcej firm tworzy kanał, który ma na celu zajmować się klientem indywidualnym jak i drugi, który skupi się na partnerach biznesowych. Wydaje się to bardzo logicznym rozwiązaniem. Jednak powstaje pytanie z czym to jeść?

Co za różnica?

Z początku można założyć, że to przecież bez różnicy. Bo przecież klient to klient, więc dlaczego jeden ma być traktowany lepiej od drugiego? Ano odpowiedź jest bardzo prosta. Klient biznesowy to taki, który najprawdopodobniej zakupi od nas dużo więcej produktów oraz zrobi to zdecydowanie częściej, niż jego indywidualny odpowiednik. Może też się zdarzyć, że zamówi produkt, który będzie trzeba dostarczyć z kilku magazynów. Od tempa w jakim go zaopatrzymy może zależeć to, czy jego klienci będą zadowoleni z prędkości i jakości obsługi jakie oferuje. Oznacza to, że nasza firma musi być bardzo dobrze zorganizowana.

To właśnie nasza rola

System B2B w organizacji wymaga tego, żeby dobrze zaplanować i wprowadzić wszystkie elementy w odpowiedni sposób. Najważniejsze, żeby mieć przejrzysty system IT. Kiedy korzystamy z wielu magazynów, to dobrze jest mieć pod kontrolą stan zaopatrzenia. Wtedy nie będzie istniał problem zamówienia, które przeciągnie się w realizacji. Przedstawiciele, którzy mają kontakt z naszymi kontrahentami muszą mieć możliwość negocjacji cen. Oznacza to dla nas, że musimy ustawić widełki, między którymi mogą się poruszać w trakcie dobijania targu.
W przypadku przeprowadzania wielu transakcji, co nie jest niczym dziwnym w biznesie, niejednokrotnie stosuje się kredyt kupiecki. Oznacza to, że pozwalamy naszym partnerom zapłacić po terminie dostawy towaru. Tutaj odpowiedni system również bardzo nam pomoże. Kiedy współpracujemy z wieloma klientami bardzo łatwo dojść do nieładu. Program zawsze będzie nieomylny i bez problemu sprawdzimy wszystkie zadłużenia oraz będziemy mogli oznaczyć spłatę. Zwłaszcza, że nikt nie jest nieomylny.

Sprawniej znaczy lepiej

Im sprawniej będą przebiegały procesy w naszej firmie, tym lepiej zostaniemy odebrani przez naszych klientów. W przypadku B2B to bardzo ważne, dlatego, że każdej stronie zależy na zadowoleniu klientów. Dobrze zorganizowany system pozwoli nam na odpowiednie dopasowanie cen dla danego klienta. Szybko będziemy wiedzieli kto jeszcze nie spłacił swojego zadłużenia a ile towaru musimy dołożyć do magazynów. Dla klientów, którzy robią zwykle te same zamówienie, szybko ponowimy zlecenie uszykowania produktów, dzięki czemu nasi pracownicy zajmą się tym błyskawicznie. Dobrze zorganizowana firma oznacza zadowolonego klienta.

Ile zarabia kurier w DPD?

Redakcja wordpress-wdrozenia.pl

"Wordpress-Wdrożenia" to specjalistyczna redakcja internetowa, która koncentruje się na obszarach związanych z biznesem, finansami i e-commerce, a także ich implementacją i rozwojem w środowisku WordPress. Ich działania obejmują dostarczanie praktycznych wskazówek, porad oraz analiz dotyczących tworzenia i optymalizacji stron internetowych opartych na WordPress, szczególnie w kontekście biznesowym i handlu elektronicznego. Redakcja "Wordpress-Wdrożenia" zajmuje się tematami związanymi z strategiami e-commerce, narzędziami płatności online, marketingiem internetowym oraz rozwojem biznesu online, zapewniając czytelnikom wartościowe informacje i wskazówki przydatne w prowadzeniu skutecznej działalności online.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Zlecenie obsługi magazynu
serwis komputerowy ItVip.pl
fulfilment co to znaczy

Jesteś zainteresowany reklamą?