Czy wiesz, że duża część Twoich potencjalnych odbiorców korzysta przede wszystkim z Internetu, aby zdobyć informacje o produktach i usługach? Nie pozyskasz więc nowych klientów, jeśli nie można odnaleźć Twojej firmowej witryny pośród konkurencji. Musisz celować wysoko – większość użytkowników wybiera serwisy, które znajdują się w TOP 10 rankingu Google. Nie wiesz, jak zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce? Przychodzimy z pomocą! Przeczytaj i poznaj sposoby na zaistnienie w sieci oraz pozyskanie wartościowego ruchu.
Czym jest widoczność strony i jak ją mierzyć?
Prowadzisz własną działalność i wciąż nie korzystasz z nieograniczonych możliwości online? To błąd! Obecność firmy w sieci to klucz do sukcesu – w końcu nie bez powodu mówi się, że biznes powinien być tam, gdzie jego klienci. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że internauci szukają w Internecie (a przede wszystkim w wyszukiwarkach internetowych) oferty takiej jak Twoja.
Właśnie dlatego w walce o potencjalnego odbiorcę, liczy się już nie tylko samo tworzenie stron WWW, ale również dbałość o ich widoczność w sieci. Mimo że wskaźnik ten nie jest jednoznaczny z pozyskanym ruchem, to stanowi jeden z najważniejszych czynników, który decyduje o jakości witryny. Informuje bowiem o tym, jak dostępny i popularny jest Twój serwis w wyszukiwarce.
Co to oznacza w praktyce? Widoczność strony stanowi wyznacznik, z jakim prawdopodobieństwem klient (poszukujący w Google produktów i usług) po wpisaniu konkretnych słów kluczowych zobaczy w wynikach wyszukiwania adres właśnie Twojej witryny. Wskaźnik pokazuje więc, jak wielu użytkowników ma szansę dotrzeć do promowanej przez Ciebie oferty. Pamiętaj, że dziś coraz więcej decyzji zakupowych opiera się na tym, które serwisy znajdzie kupujący w rankingu wyszukiwarki.
Zastanawiasz się, jak można sprawdzić widoczność strony w Google? Do monitorowania wyników może posłużyć ręczne wyszukiwanie i różne narzędzia SEO np. Google Search Console, Senuto czy Semstorm. Sam wskaźnik określany jest poprzez:
- szacowany miesięczny ruch organiczny (pochodzący z bezpłatnych wyników wyszukiwania),
- liczbę słów, na które serwis wyświetla się w TOP 3, TOP 10, TOP 50 i TOP 100 w rankingu wyszukiwarki.
Jak widzisz, współczynnik uwzględnia obecność witryny również na dalszych pozycjach w Google – to zaś nie zawsze przekłada się na kliknięcia. Pamiętaj jednak, że choć widoczność nie musi być jednoznaczna z dużym ruchem, to stanowi podstawę do jego zwiększenia. A o większą rozpoznawalność możesz powalczyć poprzez skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.
Jak zwiększyć widoczność strony w Google? Poradnik krok po kroku
Masz już firmową witrynę, ale nie jest ona widoczna w wyszukiwarce? Czas to zmienić!
W tym celu wdróż działania, dzięki którym Twoja strona może zdobyć wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Tego rodzaju praktyki znamy pod pojęciem SEO – jest to proces, na który wpływa wiele czynników rankingowych. Aby zwiększyć widoczność, musisz więc dostosować serwis do wciąż zmieniających się wytycznych. Dokonasz tego w 6 kolejnych krokach.
Krok 1. Wykonaj audyt SEO
Zastanawiasz się, jak zwiększyć widoczność strony? Niestety musimy Cię zmartwić – nie istnieje jeden skuteczny sposób, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania i pozyskać wartościowy ruch. Przede wszystkim dlatego, że wyszukiwarka ocenia witrynę pod kątem wielu czynników rankingowych. Dużo zależy również od branży, w której działasz i rynku, na jakim sprzedajesz.
Dlatego, aby strona mogła być widoczna, musisz najpierw dokonać jej analizy. W tym celu sięgnij po narzędzie znane jako audyt SEO. Dzięki niemu zweryfikujesz serwis pod wieloma kątami – od elementów graficznych, przez skuteczność treści, po poprawność budowy. Co ważne, na podstawie raportu zweryfikujesz również widoczność witryny w sieci.
Wszystkie powyższe informacje stanowią doskonały punkt wyjścia do działań, które składają się na skuteczne pozycjonowanie stron WWW.
Krok 2. Dobierz właściwe słowa kluczowe
Jak się okazuje, niezwykle ważna – obok audytu SEO – jest też analiza słów kluczowych. W końcu, aby przejść do następnych etapów optymalizacji, musisz najpierw dowiedzieć się, czego poszukują w sieci Twoi klienci. Ponadto algorytmy Google doceniają strony internetowe, które najlepiej odpowiadają na zapytania użytkowników.
Twoje treści muszą więc rozwiązywać popularne problemy, aby serwis był przydatny dla odbiorców i pojawiał się wyżej w wyszukiwarce. Pamiętaj, że frazy powinny pasować do tematyki witryny, jednak nie mogą być przy tym zbyt ogólne. Umieszczaj je nie tylko w tekstach, ale przede wszystkim w nagłówkach, tytułach czy meta danych.
Krok 3. Zoptymalizuj treści na stronie
Wiesz już, że dzięki właściwie dobranym frazom możesz dotrzeć do klientów, którzy poszukują informacji o produktach i usługach. Dlatego też tworzenie wysokiej jakości artykułów i opisów to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie widoczności strony w Google.
Zoptymalizowane treści są merytoryczne i wartościowe dla czytelników. Powinny być przy tym nie tylko unikalne i aktualne, ale również prawidłowo sformatowane. Musisz więc zadbać o właściwą hierarchię nagłówków, przyciągające uwagę tytuły i odpowiednio opisane grafiki. Dużą rolę odgrywają również angażujące meta dane i poprawne linkowanie wewnętrzne. Pamiętaj też o cyklicznym odświeżaniu swoich treści.
Krok 4. Przeprowadź skuteczną optymalizację techniczną
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych czy stron WWW wymaga regularnej pracy nad serwisem. W końcu, aby zwiększyć widoczność, trzeba dostosować witrynę do wciąż zmieniających się wymogów Google. W tym celu musisz zadbać m.in. o:
- odpowiednią indeksację serwisu, działające linki i przekierowania, przyjazne adresy URL,
- responsywność, czyli prawidłowe wyświetlanie się strony na ekranach różnych urządzeń,
- certyfikat SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo i poufność danych użytkowników,
- zoptymalizowane grafiki i zdjęcia, opisane atrybutem ALT (tekstem zastępczym).
Krok 5. Zadbaj o Podstawowe Wskaźniki Internetowe (Core Web Vitals)
Jeśli dopasujesz stronę do wytycznych Google, to zadbasz również o User Experience, czyli doświadczenia użytkownika w kontakcie z witryną. To zaś może dość mocno wpłynąć na wzrost widoczności firmy w sieci. Poprawa nie jest jednak możliwa bez pracy nad szybkością serwisu. A wszystko za sprawą optymalizacji Core Web Vitals, która wprowadziła następujące czynniki:
- LCP (wydajność wczytywania) – określa, jak szybko ładuje się największy element treści w witrynie;
- CLS (stabilność wizualna) – analizuje przesunięcia podczas ładowania strony np. niekontrolowane zmiany układu;
- FID (interaktywność) – mierzy czas od wejścia w interakcję z serwisem przez użytkownika, aż do reakcji przeglądarki.
To właśnie między innymi na podstawie Podstawowych Wskaźników Internetowych roboty wyszukiwarki oceniają, czy serwis może się znaleźć wysoko w wynikach wyszukiwania.
Krok 6. Wdróż działania poza stroną WWW
Wciąż zastanawiasz się, jak zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce? W takim razie postaw na działania poza firmową witryną – w końcu to ważny element strategii SEO.
Zadbaj przede wszystkim o wartościowy i zróżnicowany profil linkowy. W tym celu pozyskuj zewnętrzne odnośniki z wiarygodnych portali oraz publikuj wysokiej jakości wpisy gościnne. Dobrym pomysłem jest założenie wizytówki w Google Moja Firma, a także aktywność w mediach społecznościowych. Nie zapominaj o prezentacji swojego biznesu w katalogach firm.
Skutecznym, choć niewątpliwie droższym rozwiązaniem będzie ponadto reklama internetowa w Google.
Dlaczego widoczność strony w wyszukiwarce jest ważna? Podsumowanie
Zastanawiasz się, czy Twoja strona WWW musi być widoczna w Google? Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że tak! Wskaźnik ten jest bowiem wyznacznikiem sukcesu marki w Internecie. Wysoka pozycja Twojej witryny w Google to szansa na pozyskanie jednego z najbardziej wartościowych źródeł ruchu. W końcu to właśnie z wyszukiwarki korzystają użytkownicy, którzy są zainteresowani ofertą i nastawieni na zakup.
Firmowa strona widoczna w wynikach wyszukiwania to:
- doskonała forma promocji małych i średnich firm w Internecie,
- możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów,
- wizytówka marki, która gwarantuje lepszą rozpoznawalność w sieci,
- gwarant rozwoju biznesu i większych zysków przedsiębiorstwa.
Nie pytaj więc, czy warto, a zastanów się, jak zwiększyć widoczność strony WWW. W końcu, internauci nie skorzystają z nawet najbardziej atrakcyjnej oferty, jeśli nie będą mogli jej odnaleźć. Właśnie dlatego musisz postawić na działania SEO. O pozycję Twojej firmowej witryny w wyszukiwarce najlepiej zadbają doradcy internetowi WeNet.
Nie trać czasu i pieniędzy – zleć sprawy swojego serwisu w ręce specjalistów, a zyskasz wartościowy ruch oraz nowych klientów. Wszystko to zapewnia bogaty pakiet usług, a w nim: audyt SEO, marketing treści, optymalizacja techniczna, pozyskiwanie naturalnych linków oraz wartościowych wpisów, katalogowanie, aktywność w Social Mediach i Google Moja Firma.
A to jeszcze nie wszystko! Wejdź na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Fachowcy dobiorą pakiet skrojony do potrzeb Twojej firmy. Zyskaj regularne raporty, wsparcie dedykowanego opiekuna na każdym etapie współpracy i stronę widoczną w wynikach wyszukiwania. Dołącz do ponad 50 000 zadowolonych klientów już dziś!